Ταξιδεύοντας

Όσα έγραψαν, όσα είπαν, στα μυστικά, στα φανερά
Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα και τον κόσμο
Αλληλογραφώντας με τους αγαπημένους ή τους φίλους τους, με γράμματα σε χαρτί
Αφιερώνοντας ο ένας στον άλλον, μετά τιμής
Αποκαλύπτοντας προσωπικές, μικρές ή μεγάλες, στιγμές τους, σε αυτοβιογραφικά σημειώματα
Φεύγοντας, σαν έτοιμοι από καιρό, χωρίς άλλη αναβολή.

Και παρακείμενα, τα δικά μου ?προσωπικά δεδομένα?, όπως τα έγραψαν άγνωστοί μου ποιητές, συγγραφείς, στιχουργοί, συνθέτες. Του τόπου μου και της εποχής μου, του πιο μακρινού κόσμου και των περασμένων εποχών. Μ? εμένα να απορώ, πώς γνώριζαν τόσα πράγματα δικά μου, τόσα μυστικά μου που δεν είπα ποτέ σε κανέναν - (τι μαρτυριάρηδες όλοι τους!)

Στο τέλος, να ακούγονται από το jukebox μουσικές που έντυσαν ποιήματα. Για ταξίδια με φωνές και νότες. Mε ένα μόνο κλικ, χωρίς να ψάχνεις κάθε φορά για κέρματα.

* Συγυρισμένα, σε οκτώ ανεξάρτητες θεματικές ενότητες, κάτω από 8 διαφορετικά url, του blogspot της Google, σαν μικρές χρηστικές βιβλιοθήκες. Xωρίς κριτική αποτίμηση, να διαβάζουν και να επιλέγουν ό,τι τους αρέσει, ό,τι τους εκφράζει, και ? γιατί όχι; - ό,τι ερεθίζει την περιέργειά τους. Οι τακτικοί αναγνώστες ή, όσοι έρχονται τυχαία αναζητώντας κάτι συγκεκριμένο. Kι όταν οι τελευταίοι συμβαίνει να βρίσκουν αυτό που ζητούν μόνον στις δικές μου αναρτήσεις, ξέρω πως χαίρονται όσο κι εγώ. Είναι μεγάλη χαρά να βρίσκεις αυτό που ψάχνεις, «μέσα» (στο ίντερνετ), ή «έξω» (στον αληθινό κόσμο).

* Με αρχική πρόθεση να δημιουργήσω ένα προσωπικό αρχείο, σπρωγμένη από την χρόνια ψυχαναγκαστική μανία μου, που εκτρέφω παιδιόθεν, να θεματοποιώ από βιβλία έως μικροαντικείμενα. Για δική μου χρήση μόνο, για να βλέπω τα διαβάσματά μου σε ?κουτάκια?, έτσι όπως τα τακτοποιώ στο μυαλό μου, έτσι όπως βλέπω τα μολύβια μου, τα στυλό μου, τα μαρκαδοράκια και τις πινέζες μου, μέσα από τα διαφανή συρταράκια τους. Κατά την πορεία, πλάι στην αγνή μου πρόθεση φύτρωσε το ζιζάνιο της φιλοδοξίας: κάποιες από τις αναρτήσεις μου να γίνονται αφορμές για νέα αναγνώσματα, για νέα στριμώγματα στα ράφια, για νέους έρωτες, για νέα μοιράσματα, για νέες προδοσίες.

?γιατί έτσι είναι η ιστορία με τα βιβλία. Τα βλέπεις, σου ?γυαλίζουν?, τα ερωτεύεσαι, τα κάνεις εύκολα δικά σου. Ταξιδεύεις, ξεκουράζεσαι, τρώς, κοιμάσαι μαζί τους, τα αγκαλιάζεις, τα μυρίζεις. Τα προδίδεις με άλλα βιβλία, τα χαρίζεις ? τάχα γενναιόδωρα όταν σε απογοητεύουν ή όταν αλλάζουν τα γούστα σου. Τα δανείζεις μεγαλόψυχα για να περάσουν κι άλλοι μαζί τους το ίδιο καλά μ? εσένα, τα συγχωρείς για την απιστία τους όταν επιστρέφουν από κρεβάτια ξένα. Και πάντα θυμάσαι με νοσταλγία αυτό που έφυγε και δεν επέστρεψε ποτέ, γιατί αυτός που του το δάνεισες δεν ξέρει ?πού το έβαλε?? (ακούς; θέλω πίσω την ?Πλωτή Πόλη? μου...)

Κατερίνα σ-Μ.

http://key-em.blogspot.com/


Νοέμβριος 2009